Safe day - szkolenie bhp

symulator zderzeń samochodów poznań

Na szczęście ośrodki które zajmują się

Przeszkolenie kierowców z zakresu optymalnego zachowania w sytuacjach kryzysowych wydaje się być nieodzowne, zważywszy na fakt, iż warunki atmosferyczne w trakcie długich tras bywają niesprzyjające. Dlatego zd

Dodane: 14-12-2019 06:10
Safe day - szkolenie bhp symulator zderzeń samochodów poznań
ecydowanie zaleca się, aby każda firma spedycyjna zapewniła swoim pracownikom odpowiednie szkolenia. Tylko wtedy będzie w stanie jednoznacznie stwierdzić, iż wiedza i doświadczenie kierowców pozwoli im wybrnąć z nadzwyczajnych sytuacji. Dobre rezultaty można osiągnąć dzięki specjalnym urządzeniom, takim jak symulator dachowania. Kierowca ma za zadanie pokazać na maszynie, jak zareaguje w przypadku nagłej kolizji, która obróci całym samochodem. Co ważne, możliwe jest pełne dostosowanie modułu w ten sposób, aby odzwierciedlał jazdę konkretnym modelem pojazdu. Przeszkolenie w symulatorze często organizowane jest w ramach kursu z zakresu BHP, czyli bezpieczeństwa i higieny pracy. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia teoretycznego przygotowania kandydatów. Dlatego jeszcze przed jazdą próbną na symulatorze warto zapewnić pracownikom materiały szkoleniowe. Na szczęście ośrodki, które zajmują się organizacją takich kursów, często we własnym zakresie załatwiają niezbędne książki i zeszyty ćwiczeń. Pracownik, który zostanie skrupulatnie i wnikliwie przeszkolony, z pewnością będzie potrafił dobrze sobie poradzić w stresujących warunkach.


Kierowca uczy się całe życie

W Polsce, aby zostać kierowcą, wystarczy ukończyć podstawowy kurs obejmujący zaledwie 30 h jazdy, nie licząc zajęć teoretycznych. A to oznacza po zsumowaniu, że w czasie nieco ponad jednej doby mamy nabyć umiejętności niezbędne do kierowania autem. Jest to jednak zbyt optymistyczne założenie. Trzeba przede wszystkim mieć na uwadze to, że umiejętności zdobyte na podstawowym kursie prawa jazdy są elementarne i jeżeli do tej pory nie uczyliśmy się nowych rzeczy, to nasz proces szkoleniowy zakończył się tylko na tych 30 h. Teraz po prostu jesteśmy bardziej wprawni w tym czego się nauczyliśmy. Tymczasem szkolenia w zakresie prowadzenia samochodu są o wiele bardziej rozbudowane. O ile nie zdobywamy wiedzy we własnym zakresie, np. z internetu, to warto zastanowić się nad takimi kursami. Często są to szkoły bezpiecznej jazdy, uczące BHP oraz umiejętności praktycznych w sytuacjach awaryjnych. Pod okiem instruktora można przećwiczyć różne scenariusze, takie jak np. poślizg czy dachowanie. Właśnie ten ostatni manewr jest bardzo niebezpieczny i raczej niemożliwy do przećwiczenia w normalnych warunkach. Dlatego istnieje urządzenie takie jak symulator dachowania. Można w nim wręcz w laboratoryjnych warunkach przećwiczyć dachowanie i wypracować dobre nawyki zwiększające szansę przeżycia w takiej sytuacji.


Oczywiście w specjalnie wynajętym urządzeniuWszystkie szkolenia zaczynają się od wyjaśnienia

Coraz częściej właściciele firm starają się zapewnić swoim pracownikom nietypowe atrakcje na spotkaniach firmowych. Poza typowym bankietem można na przykład przeżyć dachowanie. Oczywiście w specjalnie wynajętym urządzeniu. Symulator dachowania to przedmiot dzięki któremu można zrewidować swoje poglądy na temat własnej jazdy samochodem. Wiele osób nie przepada za zapinaniem pasów bezpieczeństwa. Osoby te argumentują swoje poczynania tezą, iż tak naprawdę zapinanie pasów wcale nie zabezpiecza przed wypadkami. Oczywiście jest to nieprawda. Wszystkie szkolenia zaczynają się od wyjaśnienia podstaw bezpiecznej jazdy samochodem, a zapinanie pasów jest niezbędne do tego by móc przemieszczać się autem bez zbędnego ryzyka. Można nawet powiedzieć, BHP jazdy samochodem zaczyna się od prawidłowego zapinania pasów. W tym miejscu należy zwrócić uwagę na to, że nie każda technika zapinania pasów jest odpowiednia i nas chroni. Warto poświęcić trochę więcej czasu na prawidłowe zapięcie paska, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji związanych z kolizją drogową. Odpowiednio zastosowane pasy bezpieczeństwa redukują śmiertelność wypadków nawet o połowę, a według niektórych statystyk nawet o ponad sześćdziesiąt procent. Jak widać zapięte pasy znaczy o wiele więcej przy dachowaniu i wypadkach niż może nam się wydawać.